Monday, July 4, 2011

HOME DECO-HIASAN DALAM RUMAH

Hari ini saja je nak cakap pasal home deco. Dulu sebelum beli rumah asyik tengok orang deko rumah dalam majalah impiana dan apartment. so sejak beli rumah dekat taman bukit belimbing, bermula la era mendeko rumah. bukan senang nak deko rumah. kena banyak belajar daripada senoir. nasib baik ada senior aku ni memang suka deko.jadi sebelum aku mendeko aku minta dia datang rumah untuk tengok apa yang patut aku buat. hasilnya ko tengok sendiri. mahu 5 bulan asyik membaca buku deko idaman semata-mata nak cari mod. tempat barang yang aku selalu pergi kalau untuk barang kecil ni di IKEA... untuk barang moden... kalau barang hiasan lain aku cari dekat nilai 3. yang lain nye aku ada beli dekat kenpiun kedai barang hotel dekat kl.berjalan juga la dengan guru aku semata-mata nak cari barang hiasan. Iyalah ,rumah ini ibarat gambaran indah...kalau kita balik dengan hati yang kusut selepas kerja tengok je rumah terus rasa lega... rumahku syurgaku katakan. Tetapi aku memang suka deko-deko ini...... iyelah daripada rumah tu jadi lain terus jadi lain ....korang tengok la sendiri .Rumah ini aku beli tahun mei 2009 selepas setahun bertapak di flat pangsapuri permai dekat cheras....
Aku beli masa tu aku tengok dekat mudah.my. owner nak jual dalam 220000. setelah tawar menawar dapatlah dalam 190000. Yang best nye rumah ini freehold dekat dengan tempat kerja dan yang penting fully furnish. owner lama siap tinggal 3 penghawa dingin dengan barang elektrik sebab dia nak mingrated dekat australia. rezeki anak katakan...jom tengok gambar awal umah masa beli

KEADAAN RUMAH SEMASA MEMBELI






0 comments:

Template by:

Free Blog Templates